Nu kan du beställa Lyckolabbets strategikort!

Lyckolabbets strategikort är ett inspirerande och enkelt första steg i för dig som vill prova på positiv psykologi!

Efter att ha fått förfrågningar från både terapeuter och organisationspsykologer har vi bestämt oss för att börja sälja strategikorten som vi tagit fram till vår utbildning i positiv psykologi: Lyckolabbet.

Varje kort består av en övning som är baserad på forskning inom positiv psykologi och/eller kognitiv beteendeterapi. Övningen kan göras på ungefär 15 minuter och ger en direkt känslomässig upplevelse av att jobba med positiv psykologi i vardagen. Varje kort innehåller instruktioner på framsidan och övning, en kort text om evidensen på området, samt en länkhänvisning för den som vill fördjupa sig på baksidan. Ämnen som tas upp är bland annat hur man hittar flow i vardagen, hur acceptans breddar våra handlingsmöjligheter, och hur olika typer av mål påverkar vår motivation att nå ända fram!

Andra områden som korten berör är tacksamhet, hur man kan bryta och förändra vanor, hur man kan träna sin perception för det positiva, och hur man kan få mening, njutning och engagemang att överlappa i olika aktiviteter.

Korten används i Lyckolabbets utbildningar, men går nu för första gången att beställas separat.
Kunder som har använt korten antingen som en del i en utbildning eller beställt dem separat är bland annat SVT, Previa, och Karolinska Institutet.

Vi säljer korten separat i första hand för att organisationspsykologer och terapeuter ska kunna använda dem som ett verktyg i arbetet. Ett set innehåller nio strategikort och ett tackkort som klienten kan arbeta med, och är ett enkelt sätt att få in ett inslag av positiv psykologi i nio sessioner.

Du beställer enkelt i vår webbshop som du hittar här.

Ordinarie pris: 200 kr exkl. moms.
(Frakt på 24 kr tillkommer.)

Har du några frågor om Lyckolabbets strategikort? Mejla katarina@psykologifabriken.se eller susanna@psykologifabriken.se!

Korten är framtagna av Psykologifabriken i samarbete med designbyrån CoCreative.
Det finns ännu inga vetenskapliga studier gjorda direkt på Lyckolabbets strategikort, men övningarna i korten bygger på principer som testats vetenskapligt av forskare som Martin Seligman och Sonja Lyubomirsky.