Hjälp oss namnge vår nya utbildning i beteendeekonomi

Jag har nu valbloggat på Fabriken i drygt ett år så nu är det dags att ta sig an något nytt: en utbildning! Innehållet för denna utbildning är redan på sin plats så nu fattas bara det bara att namnge kursen. Vad skulle du kalla en utbildning i beteendeekonomi?

Att hela tiden testa sina teorier och antaganden i olika sammanhang är ett måste för alla beteendeekonomer. På konferensen Startup-Onomics i San Francisco fick vi lära oss just detta av några av de mest framgångsrika beteendeekonomerna. Sedan ett halvår tillbaka har jag och min kollega Hoa Ly varit inblandade i ett långtgående projekt där vi just testar hur beteendeekonomiska teorier kan användas på ett av Sveriges största försäkringsbolag. Både jag och Hoa känner att beteendeekonomisk kunskap är ett måste för företag. Från och med nästa år att erbjuder vi därför en utbildning i vad vi kallar tillämpad beteendeekonomi, men först behöver vi som sagt ett namn….

Har du några bra förslag är det bara att maila dem till niklas@psykologifabriken.se. Den som kommer med det bästa alternativet belönas med en plats på utbildningen som troligtvis kommer att sträcka sig över hela våren. Vinnaren och kursen annonseras efter vår Workout och 3-årsfest, det vill säga om en vecka.

Vill du hålla dig uppdaterad om vad som händer med denna kurs är det bara att skriva upp dig på maillistan här nedan så mailar jag dig när vi är igång.

Bild: Jag och Hoa diskuterar prissättning med Leif Nelson, forskaren som skapade experimentet som kan öka Disneylands omsättning med $60 000 om året.