Veckans affärer och SvD lyfter fram Viary

I går var Psykologifabrikens systerbolag Hoa’s Tool Shop inbjudna till Veckans affärers event Samhällskapitalistdagen på Berns i Stockholm. Viary hade valts ut som en av fem svenska, innovativa och samhällsnyttiga produkter som ställdes ut. Eftersom Viary till skillnad från de övriga inte är en fysisk produkt valde vi att ta med oss vår Viary-tavla med Anders Wallners fina illustrationer. Den gjorde sig ju rätt bra på scenen, eller vad tycks? :)

Ett intressant inslag under dagen var en paneldiskussion om hur vi kan handskas med stress och ohälsa på jobbet. Mattias Karldén, försäljningsdirektör för SEB Tryggliv, berättade öppenhjärtigt om när han blivit utbränd och hur han sedan fått verktyg av sin psykolog för att kunna hantera balansen mellan arbete och vila. Han berättade att det var rätt små förändringar av beteenden i vardagen som gjorde hela skillnaden – bland annat att se till att ta 15 minuters paus mellan möten och att ta några helt arbetsfria luncher varje vecka.

Det är precis den beteendeförändring i vardagen som vi på Psykologifabriken och Hoa’s Tool Shop är så fascinerade av – och som vi hela tiden jobbar med att utveckla metoder och verktyg kring. Viary är såklart kärnan i det, oavsett om det gäller hälsa eller träning av nya färdigheter. Se hur vi jobbat med det hos kunder som Fritidsresor och Uppsala universitet här – och hur vi använt appen själva under rubriken “Experiment med Viary” här. Missa inte Niklas roliga experiment då han använt Viary tillsammans med Nike Fuelband!

I morse dök sedan Viary upp i Svenska dagbladets näringslivsdel på en lista på över tre bra grejer för chefer. I gott sällskap med kommunikationsknep från Richard Branson, heh.

(klicka på bilden för att se den i full storlek)